singing


I love singing. I even already start singing since in elementary school. Well but its just singing in front of class in art subject. But I only sing in class. Im not really singing in public.

My mom even wondering and sometimes just ask me. If you really could sing please sing for me now. And I just throw some smile and a bit laughter. And said I could actually sing mom. My whole classmates know that.

I know I want to sing in public jst everytime anywhere but Im just shy. Sometime I sit and dreaming that if only I could be a real singer. And held a world concert. Write songs and stuff.

Bukan hanya di sekolah dasar, bahkan saat sekolah menengah pertama maupun atas. Saya selalu menyanyi di depan kelas. Hingga pada suatu saat. Kami diajari bermain gitar dan kalau sudah bisa maka dipersilahkan untuk maju menyanyi bersama gitar.

Waktu itu saya sangat tergila dengan lagu Christina perry yang a thousand years. Saya berlatih terus untuk menghafal petikannya. Dan akhirnya tiba pada hari menyanyi. Saya pun maju dan menyanyi dengan gitar.

Dengan bangganya saya memetik senar gitar itu. Walau ternyata kata teman-teman dan saya pun sedikit menyadari kalo petikan saya pada gitar tidak terlalu menghasilkan bunyi. Hanya suara saya saya yang besar. Tapi mereka berkata tak apa.

I used to sing out loud n school but quite in home. I hate that. I want to meet my shyness privately and give him some punch on face. I wanna sing. But shy.

Somehow every sing in class I use vibration. So my voice is like trembling and dancing and like that. I don’t really know how. Is it to make my voice sounded even louder or what. Not really get it so much.

Ngomong-ngomong tentang masa sma. Selain pengalaman itu. Pengalaman lainnya yang menyenangkan adalah mengerjakan tugas. Kami sering mengerjakan tugas di rumah teman. Malam hari.

Selain memang tidak tahu bagaimana cara membuat tugas yang susah. Saya dating karena asyik. Kami bernyanyi. Dengan gitar atau piano kecil listrik alias keyboard. Teman-teman saya memang hebat dalam musik. Kami bernyanyi ria dalam kebersamaan. Sungguh menyenangkan.

Comments